Pętla Beskidzka


Relacja Michała:

Wróciłem z „Tour de Beskid Mały” i spieszę z informacjami jak było.

-EN81-005 z Bielska-Białej do Kalwarii
-EN61-001 „papieski” z Kalwarii do Suchej Beskidzkiej
-EN57-2013 z Suchej do Żywca.

Pociąg z Kalwarii wjechał w Suchej na peron 1. Jednocześnie
zapowiedziano, że REGIO do Żywca odjedzie z toru 12. przy peronie 1.
Ktoś kto nie wie gdzie jest ten tor może się zgubić. Trzeba pójść
peronem 1 w stronę Żywca. Tor 12. to taki ślepy tor po lewej stronie,
za kładką nad torami. Jakoś udało się wszystkim znaleźć pociąg, ale
lepiej by było, gdyby stał on bliżej budynku stacji.

W Suchej do REGIO wsiadło 14 osób.
Kilka osób to studenci wracający do domu.
Jedna pani w średnim wieku, raczej nie studentka.
Chłopak z dziewczyną z plecakami z klubu turystycznego z Krakowa.
Jechali do chatki studenckiej na Lasku. Wysiedli chyba w którejś
Pewli.

Opowiedziałem w pociągu kilka razy o co chodzi w naszej działalności i
dlaczego przeszkadzam w podróży. Rozdałem gadżety, opowiedziałem o
konkursie. Smycz i zakładkę dostali także kierownik pociągu i mechanik
(Wiesiek). Kierownik podszedł do moich działań bardzo pozytywnie.
Bardzo mu się podobało to co robimy. Potem jeszcze przyszedł pogadać.

Turyści z Krakowa najchętniej słuchali o naszej działalności. Wzięli
jeszcze zabawki dla kolegów, którzy na nich czekali w chatce.

Kilka osób wiedziało już zarówno o istnieniu stowarzyszenia Kolej
Beskidzka jak i o konkursie z nagrodą. W ogóle… wszyscy pasażerowie
bardzo pozytywnie nastawieni. Tak się miło gadało, że jestem gotów za
tydzień znowu jechać;-)

15. pasażerka wsiadła chyba w Pewli Wielkiej.
Kilka osób wysiadło w Pewli i Jeleśni, nie wszyscy jechali do Żywca.

Koło Huciska pociąg prawie się zatrzymał, bo torowiskiem biegł zając i
maszynista nie mógł go przegonić:-)

Jedna z pasażerek żaliła się, że na dworcu Kraków Główny sprzedano jej
bilet droższy niż wynika z promocji. Nie za bardzo wiedziałem jak jej
pomóc. Powiedziałem, żeby napisała list (ale nie skargę) do Przewozów
Regionalnych, że są takie problemy i żeby jakoś zadziałali. Pojawianie
się takich pism będzie sygnałem, że jest zainteresowanie pasażerów i
dlatego warto je pisać.

 

Michał Matraszek