Trasa kolejowa Sucha Beskidzka – Żywiec zyska nowy standard. Jest umowa na inwestycję


Krótsze podróże, większe komfort i bezpieczeństwo – takie efekty ma przynieść modernizacja linii kolejowej, łączącej województwa małopolskie i śląskie. Podpisaliśmy umowę z wykonawcą za ponad 360 mln zł netto na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego między Suchą Beskidzką a Żywcem w ramach KPO.



Zobacz transmisję z podpisania umowy w Żywcu 

Trasa kolejowa Sucha Beskidzka – Żywiec stanowi fragment linii nr 97 Skawina – Żywiec. Małopolski odcinek linii nr 97 między Skawiną a Suchą Beskidzką został zmodernizowany w ramach większego projektu inwestycyjnego na kolejowej zakopiance. Efektem prac są nowe możliwości dla pasażerów i lepszy standard w podróżach regionalnych oraz dalekobieżnych koleją, m.in. na Podhale.

Kolejny projekt pozwala na kontynuację modernizacji, która teraz obejmie trasę, łączącą województwo małopolskie ze śląskim, tj. między Suchą Beskidzką a Żywcem. Dzięki inwestycji poprawimy jakość komunikacji kolejowej w tej części regionu. Sprawimy, by ta linia kolejowa położona w malowniczym terenie południowej Polski stała się atrakcyjniejsza dla pasażerów. Dla mieszkańców powiatów suskiego i żywieckiego oznacza to również dogodniejsze możliwości dojazdu do pracy i szkoły, m.in. w Krakowie. Dla turystów – nowe, ciekawsze oferty podróży ze stolicy Małopolski w Beskid Żywiecki, a z województwa śląskiego pod Tatry.

Komfort i lepszą dostępność zapewnią podróżnym zmodernizowane perony na stacjach i przystankach, m.in.: Stryszawa, Lachowice, Lachowice Centrum, Kurów Suski, mijanka Hucisko, Pewel Wielka, Pewel Wielka Centrum, Pewel Mała, Żywiec Sporysz. Przebudowane obiekty będą zapewniały wygodną obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Komunikację ułatwią ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Lepszy poziom obsługi pasażerów zagwarantuje także wyposażenie przystanków w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie i oświetlenie.

Sprawność i bezpieczeństwo trasy zwiększy przebudowa torów kolejowych na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec o długości 35 kilometrów oraz sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Dla podniesienia standardów linii i bezpieczniejszych podróży, zaplanowaliśmy remont 90 przepustów oraz 55 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Stryszawa, Lachowice, Hucisko, Jeleśnia, Żywiec.

Umowę, zgodnie z naszym zleceniem na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na trasie Sucha Beskidzka – Żywiec w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka” zrealizuje Firma Strabag Sp. z o.o. Przedsięwzięcie za ponad 360 mln zł netto zostanie sfinansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy.


Źródło: PKP PLK/Fot: P. Jodłowiec