W dniu wczorajszym (01/02/2016) w Katowicach miało miejsce III wspólne zebranie sejmików województwa śląskiego i małopolskiego .
Foto: www.slaskie.pl
Wśród osób przyglądających się zebraniu nie mogło zabraknąć przedstawicieli Stowarzyszenia ‚Kolej Beskidzka’, gdyż nauczeni wieloletnim doświadczeniem wiemy, że władzy nie można przestać patrzeć na ręce.
W zamyśle organizatorów miało ono podsumować dotychczasową współpracę i być forum rozmów na temat przyszłości subregionu południowego. Marszałkowie obu województw zadowoleni z dotychczasowej współpracy, zaprezentowali stopień realizacji wskaźników założonych w Strategii Rozwoju Polski Południowej do 2020 na podstawie wskaźników ekonomicznych, świadczącym o rosnącym znaczeniu regionu.
Współpraca jest zacieśniana między innymi poprzez organizację szeregu imprez łączących regiony oraz niedawne otwarcie Domu Polski Południowej w Brukseli.
Rysą na szkle tej idealnej współpracy, był wyświetlony na slajdzie przez 20 sekund (zapewne przez pomyłkę), w tabeli inwestycji projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec, który jest odzwierciedlony jedynie w RPO Województwa Małopolskiego (w tabeli po drugiej stronie widniało wymowne puste pole ponieważ Województwo Śląskie jest chętne dotować połączenia kolejowe na tym odcinku, jednak do kwestii rewitalizacji podchodzi z niechęcią).
Najbardziej smuci fakt, BRAKU ZAINTERESOWANIA RADNYCH SEJMIKÓW obu województw, którzy byli niechętni jakiejkolwiek debacie. Idealnie obrazuje to fakt, że zostały złożone jedynie DWA wolne wnioski – dla reszty była to więc jedynie wycieczka w której programie poza obradami, było zwiedzanie muzeów w Katowicach i obiad.
Od wyczekiwanego momentu wysłania sprzętu modernizacyjno-remontowego na linię Żywiec – Sucha Beskidzka dzieli nas chyba jeszcze nie jedna batalia.
Foto: T.Pochopień